Το dropshipping είναι ένα επιχειρηματικό μοντέλο που χρησιμοποιείται στον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου (ecommerce) και επιτρέπει σε έναν έμπορο να πουλάει προϊόντα μέσω του e-shop του, χωρίς όμως να διαθέτει κάποια αποθήκη ή στοκ.
Αυτό γίνεται κατόπιν συνεργασίας με έναν χονδρέμπορο στον οποίο ανήκει το στοκ.
Ουσιαστικά, πρόκειται για μια μέθοδο εκπλήρωσης λιανικής πώλησης όπου ένα κατάστημα δεν διατηρεί τα προϊόντα που πωλεί σε απόθεμα.
Αντ’ αυτού, όταν πωλείται ένα προϊόν, ο έμπορος (reseller) αγοράζει το προϊόν από ένα τρίτο μέρος, συνήθως έναν χονδρέμπορο ή κατασκευαστή, ο οποίος στη συνέχεια αποστέλλει το προϊόν απευθείας στον πελάτη.
Ως αποτέλεσμα, ο πωλητής δεν χρειάζεται να διαχειρίζεται ή να χειρίζεται τα προϊόντα απευθείας.
Σημείωση: Οποιοδήποτε ηλεκτρονικό κατάστημα μπορεί να αξιοποιήσει τη μέθοδο dropshipping. Αυτό που συμβαίνει είναι το προϊόν αντί να έρχεται σε εμάς και μετά στον πελάτη, το προϊόν πάει απευθείας από τον προμηθευτή στον πελάτη.
Ενώ στη θεωρία αυτό φαίνεται απλό, θα δούμε στη συνέχεια οτι υπάρχουν αρκετές προκλήσεις.
Συχνά το dropshipping παρουσιάζεται ως μέθοδος δημιουργίας παθητικού εισοδήματος.
Ωστόσο αυτό δεν είναι έτσι.
Το dropshipping είναι μέθοδος επιχειρηματικότητας, απλά έχει μερικά χαρακτηριστικά που το κάνουν πιο ελκυστικό στο μικρό ή νέο επιχειρηματία.
Σίγουρα θα έχεις ακούσει οτι το 98% των dropshipping καταστημάτων αποτυγχάνουν.
Παρ’ όλα αυτά, δεν χρειάζεται να αποθαρρύνεσαι.
Καθώς, μπορείς να διαμορφώσεις το μοντέλο του dropshipping με τέτοιο τρόπο που να εξυπηρετεί την αγορά που δραστηριοποιείται και το κοινό σου.
Πάμε όμως, να δούμε πιο αναλυτικά μερικές συμβουλές για το πως να διαχειριστείς το dropshipping.
Συμβουλή #1: Επιλογή σωστού προμηθευτή
Για παράδειγμα, στην Ελλάδα είναι προτιμότερο να συνεργαστείς με χονδρέμπορους που εδρεύουν στην Ε.Ε., ή ακόμα καλύτερα στην Ελλάδα, παρά να αναζητήσεις ένα προμηθευτή στην Κίνα που δεν έχει ευρωπαϊκές αποθήκες.
Η ικανοποίηση των πελατών σας είναι καθοριστικής σημασίας.
Και σίγουρα δεν θα μείνουν ευχαριστημένοι, αν περιμένουν την παραγγελία τους πολλές μέρες.
Ωστόσο, μέσα από τις πλατφόρμες εύρεσης προμηθευτών, όπως:
Μπορείτε να επιλέξετε προμηθευτές που εδρεύουν στην Ε.Ε.
Επιπλέον, θα σας προτείναμε να επιλέγετε προμηθευτές με περισσότερα από 4 αστέρια.
Με αυτό το τρόπο θα επιλέξετε τους πιο αξιόπιστους συνεργάτες για να προμηθευτείτε τα προϊόντα σας.
Συμβουλή #2: Έρευνα αγοράς
Πριν ξεκινήσετε να εμπορεύεστε προϊόντα, βεβαιωθείτε οτι υπάρχει ζήτηση.
Αυτό είναι απαραίτητο για να επιλέξετε το κοινό στόχο σας και την αγορά που θα δραστηριοποιηθείτε.
Αν επιλέξετε να πουλάτε στην Ελλάδα, θα σας προτείναμε να ξεκινήσετε την έρευνά σας από το Skroutz.

Πηγαίνοντας στην αρχική σελίδα, θα δείτε κάτω αριστερά τις ‘Δημοφιλείς αναζητήσεις’.
Αυτό μπορεί να σας δώσει μια ένδειξη τι αναζητούν οι χρήστες.
Έπειτα μπορείτε να αναζητήσετε τα πιο επιτυχημένα προϊόντα σε πωλήσεις μέσα από τις κατηγορίες του Skroutz.

Επιλέγοντας τις κατηγορίες στη μπάρα αναζήτησης και έπειτα την κατηγορία που θέλετε να ερευνήσετε μέσα από τη λίστα θα εμφανιστεί μια λίστα με δημοφιλή προϊόντα.

Με αυτό το τρόπο έχετε μια καλή εικόνα των προϊόντων που δουλεύουν καλά ανά κατηγορία.
Ωστόσο υπάρχουν πολλοί ακόμα τρόποι να ελέγξετε πόσο ενδιαφέρον δείχνουν οι καταναλωτές για συγκεκριμένα προϊόντα.
Μια καλή ιδέα είναι να αναζητήσετε προϊόντα ή λέξεις κλειδιά μέσα από τα Google Trends.
Σημείωση: Βεβαιωθείτε οτι έχετε επιλέξει τη χώρα που σας ενδιαφέρει.
Συμβουλή #3: Εξυπηρέτηση πελατών
Η εξυπηρέτηση πελατών και το support παραμένει σε εμάς.
Και είναι κάτι που πρέπει να δώσετε ιδιαίτερη έμφαση, καθώς μια αρνητική κριτική μπορεί να μειώσει αρκετά την αξιοπιστία σας και σε συνέχεια τις πωλήσεις σας.
Τι σημαίνει αυτό;
Θα χρειαστεί να είστε προετοιμασμένοι για επικοινωνίες μέσω email, τηλεφώνου ή chatbot, εξυπηρέτηση αιτημάτων, επίλυση προβλημάτων, ακόμα και επιστροφές.
Όλα αυτά χρειάζεται να τα αντιμετωπίζεις άμεσα και με επαγγελματισμό για να διατηρήσετε μια καλή σχέση με τον πελάτη.
Μια καλή ιδέα είναι να έχετε δημιουργήσει σελίδες με πληροφορίες, όπως:
- Συχνές ερωτήσεις
- Εντοπισμός παραγγελίας
- Τρόποι πληρωμών
- Τρόποι αποστολών
- Πολιτική επιστροφών
- Και άλλα.
Επίσης, είναι σημαντικό να έχετε αυτοματοποιημένα μηνύματα που ενημερώνουν τον πελάτη για την κατάσταση της παραγγελίας του.
Τέλος, είναι σημαντικό να έχετε πάντα εμφανή τα στοιχεία επικοινωνίας σας.
Ευτυχώς για εσάς, τα Cartify eshops παρέχουν σελίδες για όλες αυτές τις ανάγκες και έτοιμους μηχανισμούς για την παρακολούθηση της παραγγελίας και των αποστολών.
Δες ένα παράδειγμα εδώ.
Συμβουλή #4: Επιλογή καναλιών προώθησης και πωλήσεων
Πριν ξεκινήσετε να εμπορεύεστε προϊόντα είναι σημαντικό να επιλέξετε τα κανάλια όπου είναι πιο εύκολο να σας βρει το κοινό στόχος σας.
Επίσης, να επιλέξετε τις πιο αποτελεσματικές μεθόδους μάρκετινγκ. Μερικές από αυτές είναι:

- Google ads: Οι διαφημίσεις μέσω google είναι μια αποτελεσματική μέθοδος κυρίως αν τα προϊόντα που πουλάτε έχουν αρκετές αναζητήσεις στη Google.
- Facebook ads: Οι διαφημίσεις που εμφανίζονται σε Facebook και Instagram και τις περισσότερες φορές είναι η καλύτερη επιλογή για να ξεκινήσετε με τις διαφημίσεις.
- Influencer marketing: Αν έχετε ήδη ένα κοινό μπορείτε να προωθείτε τα προϊόντα σας σε αυτό ή να συνεργαστείτε με creators με σκοπό να δημιουργήσουν user-generated content (UGC).
- SEO: Αν τα προϊόντα σας ή η κατηγορία που εξυπηρετείτε έχουν πολύ ζήτηση στις οργανικές αναζητήσεις, η βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης (SEO) μπορεί να είναι χρυσός για εσάς.
- Εγγραφή σε marketplaces: Μπορείτε να εμφανιστείτε σε περισσότερο κόσμο αν κάνετε εγγραφή σε διάφορα marketplaces, όπως το Skroutz, το Bestprice, το Shopfilx, και άλλα.
Γενικά είναι σημαντικό να βρείτε τα δικά σας δυνατά χαρακτηριστικά και να επενδύσετε σε αυτά.
Ας ανακεφαλαιώσουμε αυτό το άρθρο.
Ξεκίνα με το Dropshipping σήμερα
Αυτό ήταν.
Τώρα ξέρεις τι ακριβώς είναι το dropshipping και έμαθες όλα όσα χρειάζεται για τη μέθοδο.
Αν τώρα θέλεις να ξεκινήσεις με το dropshipping, μπορείς να το κάνεις χρησιμοποιώντας το Cartify.
Κάνοντας τη συνδρομή σου στο Cartify θα λάβεις το ηλεκτρονικό σου κατάστημα σήμερα, χωρίς να χρειαστεί να χάσεις χρόνο στο κατασκευαστικό και λειτουργικό κομμάτι της δημιουργίας ενός eshop.
Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να βρεις το προϊόν που σε ενδιαφέρει, να το περάσεις στο Cartify eshop σου και να αρχίσεις να πουλάς.
Και αν χρειαστείς οτιδήποτε, η ομάδα μας είναι δίπλα σου.
Εδώ θα βρείτε μερικές ακόμα απαντήσεις σε συχνές σας ερωτήσεις σχετικά με το dropshipping.
Που θα βρω προμηθευτές για dropshipping;
Η εύρεση προμηθευτών για dropshipping είναι πλέον πιο εύκολη από ποτέ. Μερικές ιστοσελίδες για εύρεση προμηθευτών είναι οι παρακάτω:
Ιδανικά να επιλέξετε προμηθευτές που εδραίουν στην Ε.Ε.
Πως δηλώνω το dropshipping;
Η δημιουργία ενός eshop που χρησιμοποιεί τη μέθοδο dropshipping είναι μια επιχειρηματική δραστηριότητα. Επομένως, το ιδανικό είναι να μιλήσετε με το λογιστικό σας γραφείο πριν ξεκινήσετε.
Αξίζει το dropshipping στην Ελλάδα;
Σίγουρα αξίζει υπό προϋποθέσεις. Η Ελλάδα έχει ορισμένες ιδιαιτερότητες σαν αγορά που είναι σημαντικό να λάβετε υπόψιν για να πετύχετε την επιχειρηματική σας δραστηριότητα εδώ.
Χαρακτηριστικά, το εμπόριο προϊόντων από χώρες εκτός της Ευρώπης δεν αποδίδει εξίσου καλά, λόγω καθυστερήσεων. Επιπλέον, θα χρειαστεί ενδεχομένως να κάνετε εγγραφή στο skroutz, με τα έξοδα που αυτό συνεπάγεται, καθώς βρίσκεται πολύ ψηλά στις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων.
Παρ’ όλα αυτά, όπως είδαμε και παραπάνω υπάρχουν πολλά θετικά της συγκεκριμένης μεθόδου και όσο μεγαλύτερη εξοικείωση έχετε με το ηλεκτρονικό εμπόριο τόσο το καλύτερο.