ΔΩΡΕΑΝ! Το πρώτο κεφάλαιο του ebook μας.

Τι Είναι το Dropshipping και Πώς Δουλεύει;

Τι είναι το Dropshipping (χαρακτηριστική εικόνα)

Τι Είναι το Dropshipping και Πώς Δουλεύει;

To ηλεκτρονικό εμπόριο ή αλλιώς ecommerce έχει αποκτήσει μεγάλη δυναμική στην post-covid εποχή.

Και το dropshipping έχει εξελιχθεί σε μια δημοφιλή μέθοδο για νέους επιχειρηματίες.

Ωστόσο, υπάρχουν αρκετές παρανοήσεις σχετικά με το τι είναι τελικά το dropshipping και πως λειτουργεί.

Σε αυτό το άρθρο λοιπόν, θα μάθετε:, τι είναι το dropshipping, πως δουλεύει, τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα του dropshipping.

Και για το τέλος έχουμε κρατήσει το καλύτερο, μερικές συμβουλές για να πετύχετε κάνοντας dropshipping.

Χωρίς άλλη καθυστέρηση, ας ξεκινήσουμε.

Τι είναι το Dropshipping (χαρακτηριστική εικόνα)
Περιεχόμενα

To ηλεκτρονικό εμπόριο ή αλλιώς ecommerce έχει αποκτήσει μεγάλη δυναμική στην post-covid εποχή.

Και το dropshipping έχει εξελιχθεί σε μια δημοφιλή μέθοδο για νέους επιχειρηματίες.

Ωστόσο, υπάρχουν αρκετές παρανοήσεις σχετικά με το τι είναι τελικά το dropshipping και πως λειτουργεί.

Σε αυτό το άρθρο λοιπόν, θα μάθετε:, τι είναι το dropshipping, πως δουλεύει, τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα του dropshipping.

Και για το τέλος έχουμε κρατήσει το καλύτερο, μερικές συμβουλές για να πετύχετε κάνοντας dropshipping.

Χωρίς άλλη καθυστέρηση, ας ξεκινήσουμε.

Τι Είναι το Dropshipping;

Το dropshipping είναι ένα επιχειρηματικό επιχειρηματική μοντέλο που χρησιμοποιείται στον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου (ecommerce) και επιτρέπει σε έναν έμπορο να πουλάει προϊόντα μέσω του e-shop του, χωρίς όμως να διαθέτει κάποια αποθήκη ή στοκ.

Αυτό γίνεται κατόπιν συνεργασίας με έναν χονδρέμπορο στον οποίο ανήκει το στοκ.

Ουσιαστικά, πρόκειται για μια μέθοδο εκπλήρωσης λιανικής πώλησης όπου ένα κατάστημα δεν διατηρεί τα προϊόντα που πωλεί σε απόθεμα.

Αντ’ αυτού, όταν πωλείται ένα προϊόν, ο έμπορος (reseller) αγοράζει το προϊόν από ένα τρίτο μέρος, συνήθως έναν χονδρέμπορο ή κατασκευαστή, ο οποίος στη συνέχεια αποστέλλει το προϊόν απευθείας στον πελάτη.

Ως αποτέλεσμα, ο πωλητής δεν χρειάζεται να διαχειρίζεται ή να χειρίζεται τα προϊόντα απευθείας.

Σημείωση: Οποιοδήποτε ηλεκτρονικό κατάστημα μπορεί να αξιοποιήσει τη μέθοδο dropshipping. Αυτό που συμβαίνει είναι το προϊόν αντί να έρχεται σε εμάς και μετά στον πελάτη, το προϊόν πάει απευθείας από τον προμηθευτή στον πελάτη.

Ενώ στη θεωρία αυτό φαίνεται απλό, θα δούμε στη συνέχεια οτι υπάρχουν αρκετές προκλήσεις.

Συχνά το dropshipping παρουσιάζεται ως μέθοδος δημιουργίας παθητικού εισοδήματος.

Ωστόσο αυτό δεν είναι έτσι.

Το dropshipping είναι μέθοδος επιχειρηματικότητας, απλά έχει μερικά χαρακτηριστικά που το κάνουν πιο ελκυστικό στο μικρό ή νέο επιχειρηματία.

Απέκτησε σήμερα το δικό σου Cartify e-shop

Πως Δουλεύει το Dropshipping;

Το dropshipping περιλαμβάνει τρεις βασικές οντότητες:

  • Λιανοπωλήτης (εσείς)
  • Προμηθευτής
  • Πελάτης

Χάρη σε αυτές τις τρεις οντότητες, το dropshipping αποκαλείται και τριγωνικό εμπόριο ή τριγωνικές πωλήσεις.

Πως λειτουργεί όμως το dropshipping;

1η οντότητα:

Ο λιανοπωλητής ξεκινάει μια συνεργασία με τον προμηθευτή. Έτσι, ο πρώτος προωθεί τα προϊόντα του δεύτερου στο e-shop του.

2η οντότητα:

Ο προμηθευτής αποθηκεύει τα προϊόντα και χειρίζεται τη διαχείριση των αποθεμάτων για εσάς. Επίσης, φροντίζει για τη συσκευασία και την αποστολή των προϊόντων στους πελάτες σας.

3η οντότητα:

Ο πελάτης αγοράζει τα προϊόντα από το ηλεκτρονικό σας κατάστημα και θεωρεί οτι αποστέλλονται από την αποθήκη σας.

Πλεονεκτήματα και Μειονεκτήματα του Dropshipping

Το dropshipping δεν είναι ο επιχειρηματικός παράδεισος που έχετε συνηθίσει να ακούτε στα social media.

Αν το δείτε σοβαρά, έχει πολύ μεγάλες προοπτικές και οφέλη, αλλά υπάρχουν και αρκετά μειονεκτήματα.

Πάμε να τα δούμε πιο αναλυτικά.

Πλεονεκτήματα του Dropshipping

Υπάρχουν πολλά θετικά χαρακτηριστικά του dropshipping.

Αυτά είναι:

  • Μικρό κεφάλαιο: Είναι από τις λίγες επιχειρηματικές δραστηριότητες που μπορούμε να επενδύσουμε τόσο λίγα χρήματα, ίσως και μερικές εκατοντάδες ευρώ.
  • Έτοιμες πληροφορίες: Παίρνετε έτοιμες πληροφορίες για τα προϊόντα του eshop, από περιγραφές, τεχνικά χαρακτηριστικά, μέχρι και τις αξιολογήσεις που μπορεί να υπάρχουν σε άλλα καταστήματα.
  • Τεράστια ευελιξία: Πραγματικά μπορείτε να δουλέψετε από οπουδήποτε στον κόσμο αρκεί να έχετε ιντερνετ.

Μειονεκτήματα του Dropshipping

Στο dropshipping δεν είναι όλα ρόδινα.

Εδώ είναι μερικά μειονεκτήματα της μεθόδου:

  • Εξάρτηση από προμηθευτές: Αν ένας προμηθευτής δεν είναι καλός, αυτό θα έχει αντίκτυπο στο δικό σας ηλεκτρονικό κατάστημα.
  • Ελάχιστο περιθώριο branding: Συνήθως τα προϊόντα που θα επιλέξετε είναι πιο γενικά και τα έχουν πολλά ηλεκτρονικά καταστήματα. Εξαιτίας αυτού είναι δύσκολο να διαφοροποιηθείτε από τον ανταγωνισμό.
  • Δυσπιστία καταναλωτών: Οι καταναλωτές θα αποφύγουν ένα ηλεκτρονικό κατάστημα που είναι παρωχημένο, χωρίς προσεγμένο design και αξιοπιστία.
  • Σύνθετη επέκταση: Ενώ έχει πολύ εύκολο ξεκίνημα αλλά τελικά για να μεγαλώσει είναι πολύ πιο σύνθετο.
  • Πολυπλοκότητες αποστολής: Έχουμε πρόβλημα στο last mile που αφορά την παράδοση παραγγελιών σε περιπτώσεις αποστολής προϊόντων από χώρες εκτός της Ε.Ε. Για αυτό στην Ελλάδα επιλέγουμε ευρωπαϊκές αποθήκες.

Αν τα θετικά υπερτερούν από τα αρνητικά στη δική σας περίπτωση, πάμε να δούμε μερικούς τρόπους για να αξιοποιήσετε πετυχημένα τη μέθοδο dropshipping.

Συμβουλές για Επιτυχημένο Dropshipping

Σίγουρα θα έχεις ακούσει οτι το 98% των dropshipping καταστημάτων αποτυγχάνουν.

Παρ’ όλα αυτά, δεν χρειάζεται να αποθαρρύνεσαι.

Καθώς, μπορείς να διαμορφώσεις το μοντέλο του dropshipping με τέτοιο τρόπο που να εξυπηρετεί την αγορά που δραστηριοποιείται και το κοινό σου.

Πάμε όμως, να δούμε πιο αναλυτικά μερικές συμβουλές για το πως να διαχειριστείς το dropshipping.

Συμβουλή #1: Επιλογή σωστού προμηθευτή

Για παράδειγμα, στην Ελλάδα είναι προτιμότερο να συνεργαστείς με χονδρέμπορους που εδρεύουν στην Ε.Ε., ή ακόμα καλύτερα στην Ελλάδα, παρά να αναζητήσεις ένα προμηθευτή στην Κίνα που δεν έχει ευρωπαϊκές αποθήκες.

Η ικανοποίηση των πελατών σας είναι καθοριστικής σημασίας.

Και σίγουρα δεν θα μείνουν ευχαριστημένοι, αν περιμένουν την παραγγελία τους πολλές μέρες.

Ωστόσο, μέσα από τις πλατφόρμες εύρεσης προμηθευτών, όπως:

Μπορείτε να επιλέξετε προμηθευτές που εδρεύουν στην Ε.Ε.

Επιπλέον, θα σας προτείναμε να επιλέγετε προμηθευτές με περισσότερα από 4 αστέρια.

Με αυτό το τρόπο θα επιλέξετε τους πιο αξιόπιστους συνεργάτες για να προμηθευτείτε τα προϊόντα σας.

Συμβουλή #2: Έρευνα αγοράς

Πριν ξεκινήσετε να εμπορεύεστε προϊόντα, βεβαιωθείτε οτι υπάρχει ζήτηση.

Αυτό είναι απαραίτητο για να επιλέξετε το κοινό στόχο σας και την αγορά που θα δραστηριοποιηθείτε.

Αν επιλέξετε να πουλάτε στην Ελλάδα, θα σας προτείναμε να ξεκινήσετε την έρευνά σας από το Skroutz.

Πηγαίνοντας στην αρχική σελίδα, θα δείτε κάτω αριστερά τις ‘Δημοφιλείς αναζητήσεις’.

Αυτό μπορεί να σας δώσει μια ένδειξη τι αναζητούν οι χρήστες.

Έπειτα μπορείτε να αναζητήσετε τα πιο επιτυχημένα προϊόντα σε πωλήσεις μέσα από τις κατηγορίες του Skroutz.

Επιλέγοντας τις κατηγορίες στη μπάρα αναζήτησης και έπειτα την κατηγορία που θέλετε να ερευνήσετε μέσα από τη λίστα θα εμφανιστεί μια λίστα με δημοφιλή προϊόντα.

Με αυτό το τρόπο έχετε μια καλή εικόνα των προϊόντων που δουλεύουν καλά ανά κατηγορία.

Ωστόσο υπάρχουν πολλοί ακόμα τρόποι να ελέγξετε πόσο ενδιαφέρον δείχνουν οι καταναλωτές για συγκεκριμένα προϊόντα.

Μια καλή ιδέα είναι να αναζητήσετε προϊόντα ή λέξεις κλειδιά μέσα από τα Google Trends.

Σημείωση: Βεβαιωθείτε οτι έχετε επιλέξει τη χώρα που σας ενδιαφέρει.

Συμβουλή #3: Εξυπηρέτηση πελατών

Η εξυπηρέτηση πελατών και το support παραμένει σε εμάς.

Και είναι κάτι που πρέπει να δώσετε ιδιαίτερη έμφαση, καθώς μια αρνητική κριτική μπορεί να μειώσει αρκετά την αξιοπιστία σας και σε συνέχεια τις πωλήσεις σας.

Τι σημαίνει αυτό;

Θα χρειαστεί να είστε προετοιμασμένοι για επικοινωνίες μέσω email, τηλεφώνου ή chatbot, εξυπηρέτηση αιτημάτων, επίλυση προβλημάτων, ακόμα και επιστροφές.

Όλα αυτά χρειάζεται να τα αντιμετωπίζεις άμεσα και με επαγγελματισμό για να διατηρήσετε μια καλή σχέση με τον πελάτη.

Μια καλή ιδέα είναι να έχετε δημιουργήσει σελίδες με πληροφορίες, όπως:

  • Συχνές ερωτήσεις
  • Εντοπισμός παραγγελίας
  • Τρόποι πληρωμών
  • Τρόποι αποστολών
  • Πολιτική επιστροφών
  • Και άλλα.

Επίσης, είναι σημαντικό να έχετε αυτοματοποιημένα μηνύματα που ενημερώνουν τον πελάτη για την κατάσταση της παραγγελίας του.

Τέλος, είναι σημαντικό να έχετε πάντα εμφανή τα στοιχεία επικοινωνίας σας.

Ευτυχώς για εσάς, τα Cartify eshops παρέχουν σελίδες για όλες αυτές τις ανάγκες και έτοιμους μηχανισμούς για την παρακολούθηση της παραγγελίας και των αποστολών.

Δες ένα παράδειγμα εδώ.

Συμβουλή #4: Επιλογή καναλιών προώθησης και πωλήσεων

Πριν ξεκινήσετε να εμπορεύεστε προϊόντα είναι σημαντικό να επιλέξετε τα κανάλια όπου είναι πιο εύκολο να σας βρει το κοινό στόχος σας.

Επίσης, να επιλέξετε τις πιο αποτελεσματικές μεθόδους μάρκετινγκ. Μερικές από αυτές είναι:

  • Google ads: Οι διαφημίσεις μέσω google είναι μια αποτελεσματική μέθοδος κυρίως αν τα προϊόντα που πουλάτε έχουν αρκετές αναζητήσεις στη Google.
  • Facebook ads: Οι διαφημίσεις που εμφανίζονται σε Facebook και Instagram και τις περισσότερες φορές είναι η καλύτερη επιλογή για να ξεκινήσετε με τις διαφημίσεις.
  • Influencer marketing: Αν έχετε ήδη ένα κοινό μπορείτε να προωθείτε τα προϊόντα σας σε αυτό ή να συνεργαστείτε με creators με σκοπό να δημιουργήσουν user-generated content (UGC).
  • SEO: Αν τα προϊόντα σας ή η κατηγορία που εξυπηρετείτε έχουν πολύ ζήτηση στις οργανικές αναζητήσεις, η βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης (SEO) μπορεί να είναι χρυσός για εσάς.
  • Εγγραφή σε marketplaces: Μπορείτε να εμφανιστείτε σε περισσότερο κόσμο αν κάνετε εγγραφή σε διάφορα marketplaces, όπως το Skroutz, το Bestprice, το Shopfilx, και άλλα.

Γενικά είναι σημαντικό να βρείτε τα δικά σας δυνατά χαρακτηριστικά και να επενδύσετε σε αυτά.

Ας ανακεφαλαιώσουμε αυτό το άρθρο.

Ξεκίνα με το Dropshipping σήμερα

Αυτό ήταν.

Τώρα ξέρεις τι ακριβώς είναι το dropshipping και έμαθες όλα όσα χρειάζεται για τη μέθοδο.

Αν τώρα θέλεις να ξεκινήσεις με το dropshipping, μπορείς να το κάνεις χρησιμοποιώντας το Cartify.

Κάνοντας τη συνδρομή σου στο Cartify θα λάβεις το ηλεκτρονικό σου κατάστημα σήμερα, χωρίς να χρειαστεί να χάσεις χρόνο στο κατασκευαστικό και λειτουργικό κομμάτι της δημιουργίας ενός eshop.

Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να βρεις το προϊόν που σε ενδιαφέρει, να το περάσεις στο Cartify eshop σου και να αρχίσεις να πουλάς.

Και αν χρειαστείς οτιδήποτε, η ομάδα μας είναι δίπλα σου.

Συχνές Ερωτήσεις

Εδώ θα βρείτε μερικές ακόμα απαντήσεις σε συχνές σας ερωτήσεις σχετικά με το dropshipping.

Που θα βρω προμηθευτές για dropshipping;

Η εύρεση προμηθευτών για dropshipping είναι πλέον πιο εύκολη από ποτέ. Μερικές ιστοσελίδες για εύρεση προμηθευτών είναι οι παρακάτω:

Ιδανικά να επιλέξετε προμηθευτές που εδραίουν στην Ε.Ε.

Πως δηλώνω το dropshipping;

Η δημιουργία ενός eshop που χρησιμοποιεί τη μέθοδο dropshipping είναι μια επιχειρηματική δραστηριότητα. Επομένως, το ιδανικό είναι να μιλήσετε με το λογιστικό σας γραφείο πριν ξεκινήσετε.

Αξίζει το dropshipping στην Ελλάδα;

Σίγουρα αξίζει υπό προϋποθέσεις. Η Ελλάδα έχει ορισμένες ιδιαιτερότητες σαν αγορά που είναι σημαντικό να λάβετε υπόψιν για να πετύχετε την επιχειρηματική σας δραστηριότητα εδώ.

Χαρακτηριστικά, το εμπόριο προϊόντων από χώρες εκτός της Ευρώπης δεν αποδίδει εξίσου καλά, λόγω καθυστερήσεων. Επιπλέον, θα χρειαστεί ενδεχομένως να κάνετε εγγραφή στο skroutz, με τα έξοδα που αυτό συνεπάγεται, καθώς βρίσκεται πολύ ψηλά στις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων.

Παρ’ όλα αυτά, όπως είδαμε και παραπάνω υπάρχουν πολλά θετικά της συγκεκριμένης μεθόδου και όσο μεγαλύτερη εξοικείωση έχετε με το ηλεκτρονικό εμπόριο τόσο το καλύτερο.

Έτοιμος να ξεκινήσεις μια online επιχείρηση;
Subscribe and Stay In The Loop

Αρθρογράφος

Αυτό το άρθρο αποτελεί μια συνεργατική προσπάθεια από την ομάδα μας.

Σχετικά Άρθρα

Μείνετε συντονισμένοι για περισσότερο περιεχόμενο

Εγγραφείτε, θα σας στέλνουμε τις προσφορές μας καθώς και χρήσιμα άρθρα – συμβουλές.

Με την εγγραφή, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης μας. Απεγγραφείτε οποιαδήποτε στιγμή.

Τιμές
Βρες το κατάλληλο πακέτο για τις ανάγκες σου
Πρόσθετα
Ειδικά addons για κάθε περίπτωση
Blog
Ιστορίες, δεδομένα και συμβουλές για το Ecommerce.
Βοήθεια
Από την ομάδα του Cartify
Κοινότητα
Η πηγή σας για το Ecommerce
Newsletter
Γίνε πιο έξυπνος στο Ecommerce
Συνεργάτες
Πρόγραμμα συνεργατών
Ebook
Οδηγός κατασκευής eshop

Οδηγός Κατασκευής Dropshipping Eshop

Κατέβασε ΔΩΡΕΑΝ την εισαγωγή και το πρώτο κεφάλαιο του ebook μας.

Ebook Cover Dropshipping Eshop με WooCommerce